Igår morse hade jag tid på Albano för progesterontest på Avila. Testet visar om tiken har ägglossning så man kan gissa sig till rätt parningsdag. Jag gjorde testet för att försöka pricka in Danmarksresan bra. Avila var ju tänkt skulle paras med Brittyard's Toastmaster som bor i Danmark.
Men sicken överraskning vi fick! Avila måste ha smyglöpt många dagar för synbart var hon fortfarande för tidig att para. Men det visade sig istället vara i sista stund!
Så planerna fick ändras och jag bestämde mig för att para henne med Filosofias Giacomo istället! Sagt och gjort - det gick dessutom hur smidigt som helst! Vi hann vara i Linköping ca 5 minuter innan de satt.

Känns jättespännande med båda kullarna, kanon-hanar jag fått låna till mina fina flickor :)
Nu hoppas vi på valpar i början av juni (Bella) och kring midsommar (Avila)

Avilas dejt Jacko:
 Foto Jenny Lundin



Ha det gott allihop!
//Stina

Kommentera

Publiceras ej